۴ سال پیش وقتی ایالات متحده در اقدامی آشکارا تروریستی سردار حاج قاسم سلیمانی را به شهادت رساند، هیچ گاه گمان نمی‌برد که حتی با شهادت وی، باز هم جغرافیای غرب آسیا با گفتمانی که او به یادگار گذاشت روزگار سپری کند.
۴ سال پیش وقتی ایالات متحده در اقدامی آشکارا تروریستی سردار حاج قاسم سلیمانی را به شهادت رساند، هیچ گاه گمان نمی‌برد که حتی با شهادت وی، باز هم جغرافیای غرب آسیا با گفتمانی که او به یادگار گذاشت روزگار سپری کند.
کد خبر: ۱۴۳۸۷۸۸

۴ سال پس از ترور حاج قاسم سلیمانی، نه فقط امنیت نیرو‌های آمریکایی در عراق و سوریه بیشتر نشده، بلکه از فلسطین تا افغانستان، منطقه یکپارچه علیه جریان صهیونیستی متحد شده و گروه‌های مقاومت حتی در دریای سرخ آمریکا را چنان زمینگیر کرده‌اند که کاخ سعید ناچار به فراخوان متحدان اروپایی‌اش شده است.

منطق حاج قاسم در تمام سال‌هایی که فرماندهی میدانی جریان مقاومت را در دست داشت، تربیت رزمندگان مثاومت و گسترش فرهنگ جهاد و استکبارستیزی بود. همین پایبندی او به قدرت نرم مقاومت، امروز باعث شده تا حتی در نبودش، جریانات مقاومت جبهه استکبار را شکست داده و خط مقاومت را ادامه دهند.

اینکه حماس در عملیات هفتم‌اکتبر اسرائیل را ضربه فنی می‌کند یا حوثی‌ها در دریای سرخ هراسی از خط و نشان غربی‌ها ندارند یا مقاومت عراق، حمله به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی را خط قرمز نمی‌داند، همه و همه به خاطر آموزه‌های سرداری است که به منطقه درس ایستادگی داد و به معنای واقعی آرمان‌های انقلاب را صادر کرد.

اینکه رهبر انقلاب تصریح می‌کنند که دشمن از شهید سلیمانی بیش از سردار سلیمانی هراس خواهد داشت به خاطر همین قدرت نرم وصف ناشدنی است که باعث شده صد‌ها هزار حاج قاسم در منطقه رشد کنند و مگر تروریست‌های آمریکایی و اسرائیلی چند حاج قاسم دیگر را می‌توانند شهید کنند؟

تجربه تاریخی نشان داده است، نهضت‌هایی ماندگارند که به جای سرسپردگی و وابستگی و تجهیزات وارداتی و سخت افرار انبوه، عزم و اراده و باور و آرمان متعالی داشته باشند و این همان مهماتی است که حاج قاسم آن را به مردم منطقه رساند.

کدام صاحبنظر غربی باور می‌کرد آمریکا با آن فضاحت از افغانستان فرار کند؟ کدام کارشناس حتی می‌توانست امکان پیروزی حوثی‌ها در نبرد‌های خارجی را مطرح کند؟ چه‌کسی فکر می‌کرد غره، چنین اسرائیل را تحقیر کند؟ و آیا همه این تحولات به دلیل باور به قدرت ایستادگی در برابر اشغالگران نبود؟

امروز اگر دیده می‌شود که هنوز نام و یاد سردار سلیمانی مطرح است، دلیلش اینست که نام او به‌راستی رمز شده است. رمز مقاومت و ایستادگی، رمز استقلال و نفی وابستگی، رمز پیروزی در برابر اشغالگران و طبیعی است که هنوز هم تنها در واشنگتن و تل‌آویو از طرح نام‌او بلرزد و حتی تندیس و عکس او تحمل نشود.

این ترس تا دهه‌ها تداوم خواهد داشت. تا زمانی که اشغال و سرسپردگی وجود دارد، ترس از مقاومت و بیداری اسلامی تداوم خواهد داشت و نام حاج قاسم سایمانی تلنگری به ذهن میلیون‌ها نفر خواهد زد که برای دفاع از آرمان‌های خود، هراسی از ارتش‌های به ظاهر قدرتمند استکبار نداشته باشند.

منبع: جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها